Tunnisteet

torstai 18. helmikuuta 2016

Lisko

Viimeisien kuukausien aikana olen googlannut ja todennut että on hyvin 
vähän kirjoituksia tai tarinoita lasten hyväksikäytöstö missä 
hyväksikäyttäjä on ollut oma vanhempi. Se sekoittaa lapsen vielä enmmän 
kuin joku ulkopuolinen tekijä koska siinä on käytetty oman isänrakkauden 
Saadaksen tahtomansa.
Se on minun tarinani.

Olen nyt 55 vuotias nainen.

49 vuotiaana maaliskuussa minulle avautui hierontahoidon aikana muistot, istuin tuolilla
sanoin ääneen että isäni on käyttänyt minua hyväkseen. Järkytyin sanoistani ja
menin melkein shokkiin. En oikein tajunnut mitä olin sanonut. Tiesin vain
että se oli totta.

Olin edellisen syksyn aikana käynyt Rikosuhripalvelun tukihenkilön kurssin
ja valmistunut tukihenkilöksi juuri ennen joulua. Kurssin aikana käytiin
läpi monta sekä hyväksikäyttö että väkivalta-tapausta niin että opittiin
olemaan paras mahdollinen tuki uhrille. Luulen että se on viimeinen
triggaus siihen että tämä tieto avautui minulle.

Onnekseni sain heti yhteyttä terapeuttiin joka pystyi auttamaan minua,
olin onnekas, hän on loistava ja nyt kohta seitsemän vuoden terapian
jälkeen  voin sanoa että voin hyvin. 


Tiedän nyt että hyväksikäyttö alkoi kun olin noin 3-4 vuotias ja silloin
lapsi ei voi muuta kuin dissosioida, se tarkoittaa, että trauma on niin
iso että laittaa itsensä, tunteet,pelot, kauhut, kivut ja kaikki piiloon omaan kehoonsa. Se on ainoa
Se on ihmisen tapa pysyä hengissä tällaisessa tilanteessa. Automaattista itsesuojelua.

Tätä tietoa kannoin sisälläni ja kutsun sitä nyt sisäiseksi liskokseni, koska elämäni
aikana tuntui monta kertaa että jotain sisälläni, mielessäni, sydämmessä
,kehossa, tunteissani oli jotain tosi väärää jota en ymmärtänyt. Keho oli usein kipeä, kävin 
Usein turhaan lääkärillä  20-45 vuotiaana, ei löytynyt koskaan mitään.

19 vuotiaana yritin itsemurha. Se oli asia jota en koskaan ymmärtänyt
miten minä, elämäniloinen ihminen yritin sellaista. 

Ei kommentteja: