Tunnisteet

torstai 11. huhtikuuta 2019

Kirjoittaminen

Ostin tänä aamuna divarista kirjan "Tyhjän paperin nautinto" jomka on kirjoittanut Julia Cameron vuonna 1998.

Luin juuri loppuun ensimmäisen luvun, siellä sanottiin että kaikki paikat ovat oikein kirjoittamiseen ja että aloita sieltä missä olet. Kirjoita kaikesta mikä tulee mieleesi.

Hmm, mieleeni tulee aika paljon fyysinen kuntoni joka on raskas, kehoa särkee joka paikasta ja on väsynyt. En vielä tiedä onko se joku virus tai allergia. Annan kehon kertoa sitten kun se on siihen valmis. Mieleni kun on huono näissä sairausjutuissa. En googla, kun lapset olivat pieniä niin soitin aina Kialle, hän tietää kaikki sairauksista, se on helpottanut elämääni tosi paljon. Ihana Kia ❤

Muuten istun tässä ihanassa liikkeessäni. Esther, tettiläiseni tällä viikolla lähti juuri kotiin. Minulla ei ole hirveä hoppu tällä viikolla joten mitä turhaan hän täällä hengaillee. Tosi ahkera, vähän hiljainen tyttö. Peuran näköinen, pitkät sääret ja pitkä muutenkin, ihanat isot silmät, kaunis.

Olen löytänyt Arja Saijonmaan spotifystä, siinä on yksi aivan ihana lista parhaimmieta suomalaisista lauluista. Nyt on varmasti kuudes kerta kun kuuntelen sitä tänään, hänen äänensä on ihanan syvä ja lämmin, se tulee nahkani alla, tuo iloa ja lämpöä. Rakastan valssian tahdin, melkein nousen ja rupean tanssimaan, ihanaa.

Siitten tämä laulu elämän rikkaudesta, sekä ystävyydestä, varsinkin kiitollisuudesta siihen mitä meillä on omassa elämässään. Oivaltaminen siinä asiassa ei lopu koskaan.

Olen luonteltaan sanoisin kiitollinen monesta, kuitenkin huomaan että monesta asiasta ajettelen väärin. Kuten, tykkään asua siinä missä asun, ja rakastan kämppäni, se on minulle täydellinen. Pystyn ottamaan vastaan airbnb vieraita helposti. Ihmiset jotka asuvat siinä ovat tosi mukavia, kaikki tervehtivät ja ovat iloisia, paljon koiria.

Tunteeni kämppääni kohtaan oli että se on väliaikainen koska minulla ei ole oikeastaan siihen varaa. Ilman vuokratukea en voisi asua siinä, eikä ilman airbnb. Kun sitten sain tarjouksen isommasta kämpästä missä olisi myös mahtava näkymä parvekkeelta ja joka olisi saman hintainen ymmärsin vihdoin.

Joskus oivaltaminen voi kestää kauemmin.

Kämppäni on täydellinen, ja olen asunnut siinä 4 vuotta ilman mitään vaikeuksia maksaa vuokrani. Yksi lysti mistä se raha on tullut. Minulla ei ole mitään vuokrarästejä, ja viihdyn erinomaisesti. Nyt vasta tajusin olla kiitollinen ja iloinen siitä että näin on, eikä miettiä että joku päivä minun pitää muuttaa pois koska jotain.... nyt en ajattele sitä jotain, nyt vaan nautin. Ostin itselleni muoviammeen joka mahtuu hyvin kylpuhuoneeseeni ja on sekin täydellinen. Se oli ainoa asia joka minulta puuttui.

Olen onnekas, olen aina ollut.

Kirjoittaminen auttaa  minua myös tajuamaan onekkuuteni vielä paremmin. Kirjoitettu sana on usein vahvistus ajatuksille, siitä tulee voimakkaampi.

Nautin myös niin paljon suomenkielestä ja sen sanoista. Olen niin kiitollinen  että tämä kieli on tullut niin vahvasti elämääni. Kun aloitin yritykseni 27 vuotiaana suomenkielen taitoni oli aika surkea, onneksi lähdin reppuriksi kiertämään suomea, siellä opin valtavasti. Hyvä että pidin kiinni omasta nimestäni, se antoi anteeksi monet väärät sananväännöt.

Nyt Arja laulaa tangon, se on niin elävää musiikkia.


Ei kommentteja: