Tunnisteet

lauantai 23. joulukuuta 2017

Joulufiilis

Jouluaaton aamu. Ihana sininen taivas, Bollen kissa kehrää vatsallani.

Emme mene äitin luokse illalla vaikka olimme niin ensin päättäneet. Se toi minulle helpottunut ja rauhallinen olo. Olen aina tuntenut itseni ulkupuoliseksi omassa perheessäni, "Alien", nyt vasta tajuan sen kunnolla.

Pzljon  mitä tein oli väärin, innostukseni, spontaanisuuteni, iloni joulusta mollattiin tai jos ei mollattu niin oltiin hiljaa, ei koskaan kommentia että kiva juttu. Minulle joulu on iloista yhdessä järjestämistä, iloista yhdessäoloa ja vain olemista.

Ei haittaa, onneksi suurin osa jouluista jotka vietettiin nuorena olivat tätini luonna ja ne olivat ihania, sen jälkeen ne olivat pitkään meillä kun olin vielä naimisissa, sekin oli ihan kivaa. Olen jouluihminen, niin oli isoätinikin.

Hän kirjoitii runot, hänellä oli oma laatikko missä säilytti kaikki pakettinauhat seuraavaa joulua varten. Joulukuusessa oli meille neljälle lapsenlapsille omat pikkukorit missä oli suklaata. Minulle on ihanat muistot niistä jouluista. Tätini ja hänen miehensä luonna vietetyistä jouluista muistan että oli aina paljon mätiä, hauskoja tarinoita ja iloa.

Meillä juodaan kyllä, onneksi ei koskaan liikaa, ei tapella. Syödään liikaa, nyt nimelliset pienet lahjat, korttienpeluuta ja olemista

Rauhallista joulua kaikille

Ei kommentteja: